Velik uspeh za Lutke mladje v Hiši kulture dne 14.9.2016: Standing ovations za igro „Animals farm – Živauska farma“. Čestitamo! Riesenerfolg für Lutke mladje in unserem Kulturhaus mit dem neuen Objekttheater. Wir graulieren! Slike: Danilo Katz
Režija, scenografija, glasba: Matija Solce
Igrajo člani skupine Lutke Mladje KDZ Celovec: Ana Grilc, Klara Logar, Meta Vouk ob spremljavi Matije
Slika: Boštjan Lah
Trajanje prestave: 35 minut
Regie, Szenographie, Musik: Dr. Matija Solce
Es spielen Puppenspielerinnen der Gruppe »Lutke Mladje-kdz«: Ana Grilc, Klara Logar, Meta Vouk mit Matija Solce
Photos: Boštjan Lah
Länge des Stückes: 35 Minuten
Skupina »lutke mladje-kdz« z igro ŽIVAUSKA FARMA prispela v avantgardi evropejskega lutkarstva
Po treh letih prigovarjanja ,pregovarjanja in izgovarjanja je končno na Koroškem: Matija Solce, zvezda svetovnega lutkarstva. Matija Solce, docent na Praški umetnostni univerzi – DAMU, odličen glasbenik in eden najboljših lutkarjev sveta je s člani skupine lutke mladje-kdz postavil igro „Živauska Farma“- po motivih Jurija Orvela. Še pred premiero so Ana Grilc, Klara Logar in Meta Vouk šle na turnejo po Sloveniji. Matija imenuje te nastope odprte vaje – in tako je skupina že natopila na hipi-festivalu na Podpeci, v renomiranem lutkovnem gledališču v Mariboru, ob morju pod arkadami v Kopru, med kozami na Krasu, kjer se je gospodar vklučil v igro in je ob predstavi molzel kozo, v vrtcih in šolah, ter v Loški Dolini – na farmi. Pred in po vsaki predstavi režiser spreminja in prireja igro, in igralke – ki že deset let delajo z režiserjem Rihardom Grilcem – so mu sledile. Ana, Klara in Meta so zaradi tega odlično pripravljene in se veselijo premiere.
O igri:
Humorna sarkastična lutkovno-igrana predstava režiserja Matije Solceta in skupine Lutke Mladje s Koroške na izviren način – preko časopisnega papirja, kuharskih pripomočkov in žive glasbe, predstavi neminljivo problematiko vseh revolucij, brutalno moč kapitala v različnih preoblekah, kot tudi problem slovenske manjšine na Koroškem. Celotno zgodbo povezuje tema medijske manipulacije, ki postavi vzporednice med motivi, kot so člen 7 (s katerim se je Avstrija zavezala k enakopravnosti Slovencev v zamejstvu), govor Che-ja, Don Kihotov boj z mlinom na veter ter seveda Orwelova farma. Na tak način se predstavi majhnost človeka v boju z mlinom svobodnih informacij, globalnih medmrežij, prostih trgov ter posledično družbenega in političnega ustroja, ki deluje subtilno, hkrati pa uklešči posameznika v njegovi nemožnosti dejanj za skupnost.
Odštekano, dinamično, pra hkrati prijetno in primerno za vse starosti s smislom za črni humor in raznolikost interpretacij.
Odštekano, dinamično, pra hkrati prijetno in primerno za vse starosti s smislom za črni humor in raznolikost interpretacij.
Die Puppenspielgruppe „Lutke Mladje-kdz“ ist mit der „ŽIVAUSKA FARMA/Animal Farm“ in der Avantgarde des europäischen Objekttheaters angekommen
Die Genesis:
Nach dreijähriger Überzeugungsarbeit ist es der Kärntner slowenischen Puppentheatertruppe „lutke mladje-kdz“ gelungen Matija Solce nach Südkärnten zu locken. Matija Solce, ist Dozent an der Prager Kunstuniversität DAMU, begnadeter Weltmusiker und einer der besten Puppenspieler der Welt. Seine Stücke und Regiearbeiten erzielen Preise am laufenden Band. Jetzt hat Solce mit drei jungen Schülerinnen aus der Riege der Kärntner slowenischen Puppenspieltruppe „Lutke mladje-kdz“ das Stück „Živauska farma/Animal Farm“ einstudiert. Ähnlich einer Rockband begaben sich die Puppenspielerinnen schon vor der Premiere auf eine Tournee durch Slowenien. Solce nennt diese Auftritte „öffentliche Proben“ und so spielte „Lutke mladje-kdz“ auf einem Hippiefestival neben frei laufenden Schweinen auf einer Alm, im renomierten Puppenspiel-Theater in Maribor, am Meer unter den Arkaden des idyllischen Kopers, in einem Ziegengehege am Karst, in Volksschulen und Kindergärten und auf einem Bauernhof in der Loška Dolina. Vor und nach jeder Aufführung änderte der Regisseur seinen Fahrplan und die jungen Puppenspielerinnen – seit 10 Jahren trainiert vom Tierarzt und Puppenspielregisseur Rihard Grilc – folgten Solces anarchisch anmutender Regiearbeit. So sind Ana Grilc, Klara Logar und Meta Vouk bestens auf die Premiere und weitere Auftritte vorbereitet. Umstände, wie, dass während einer Vorstellung ein Bauer seine Ziege spontan zu melken begann und so Teil der Performance wurde, haben die Puppenspielerinnen auf alle Überraschungen vorbereitet.
Zum Stück:
Solces Animal Farm /Živauska farma erzählt die Geschichte unterdrückter Völker am Beispiel des Kampfes erniedrigter Menschen Er spannt den Bogen von der entrechtenden slowenischen Minderheit in Kärnten – oft als ungebildetes Bauernvolk verunglimpft – über den Aufstand und Fall der Arbeiter in Chile bis zum Einzelkämpfer Don Quichote. Verbindendes Element ist als Symbol des machterhaltenden Systems und des Kapitals die Windmühle. Eine Windmühle, die schon im Intro des Stücks die Medienindustrie befeuert und Don Quichote zu Fall bringt. Medien, die nicht als Korrektiv von Politik und Machtträgern agieren, sondern-wie in der Kochshow „Polona ga žge/ Polona lässt es zischen“ – sich ganz dem Konsum ohne Rücksicht auf Leben und Nachhaltigkeit verschreiben. Angelangt auf der „Živauska farma/ Animal Farm“ bringen die Tiere den ausbeuterischen Bauer Johnes zu Fall. Um die neu erlangte Macht ringen nun: das intellektuelle Schwein Schneeball, das machthungrige Schwein Napoleon und das opportunistische Schwein Schwatzwutz.
Solces große Stärke ist, das aus seinem Musikerdasein resultierende Gefühl für Pause und Takt. Auf stille Momente folgen mitreißende Rhythmen. Die Nueva Canción Chilena und Rap begleiten die Errichtung eines neuen schweinischen Kastensystems. Der Trog bleibt gleich, nur die Schweine ändern sich und dabei bleiben die Menschenrechte auf der Strecke, ob nun im Fall des noch immer nicht erfüllte Minderheitenschutz-Artikel
Den jungen Protagonistinnen gelingt es in der „Živauska farma/Animal farm“ die Welt umspannenden Mechanismen der Unterdrückung und den im Einzelnen erwachenden Machthunger bravurös darzustellen. Und das Publikum spürt, dass es den jungen Schauspielerinnen um mehr geht, als es Theater des Widerstandes je zu thematisieren vermag.